Quantitive analysis of electric vehicle flexibility: A data-driven approach

N. Sadeghianpourhamami, N. Refa, M. Strobbe, C. Develder

Artikel gepubliceerd in International journal of electrical power and energy systems

Kernwoorden: Flexibel laden, clusters, laadgedrag, potentieel van Slim Laden, laadalgoritmes

Interessant voor Living Lab:

Dit is een voortzetting van "Quantifying flexibility in EV charging as DR potential: Analysis of two real-world data sets". In deze analyse is meer diepgang aangebracht binnen de gevonden clusters. Drie clusters (kantoor, huis en bezoekers) waarvan we wilden bekijken hoe we het flexpotentieel kunnen benutten. Hiervoor zijn twee scenario's opgesteld: load balancing en load flattening. De beschikbare flexibiliteit wordt uitgedrukt in termen van verschuifbare tijd en de hoeveelheid energie. Daarnaast wordt er geconcludeerd dat de laadsessies van  de ‘kantoor laders’ en ‘bezoekers’ gedurende middagen kan worden benut en de flexibiliteit van de ‘thuis laders’ gedurende de nacht om de gekozen scenario’s te realiseren t.o.v. de business-as-usual situatie.

Contactpersoon: Nazir Refa

Download deze paper (pdf).

 

 

 

Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies.Accepteren Meer informatie